Výchovno-vzdelávacie aktivity
Stanovené ciele plánu aktivít sú možné termínovo presúvať, upraviť a podľa potreby doplniť.
Celoročné ciele aktivít
● „Pozri, ako som šikovný“
Utvárať a poskytovať deťom počas celého roka dostatok pomoci a priestoru pri rozvíjaní a upevňovaní všetkých sebaobslužných činností.
● „Bezpečko“
Postupne utvárať u detí predstavu a schopnosť svojej ochrany pred rôznymi úrazmi počas pobytu v MŠ, dodržiavaním určených pravidiel a zásad zvyšovať svoju bezpečnosť i bezpečnosť kamarátov primeranou ostražitosťou.
● „ Kvapka vody“
Rozvíjať u detí na elementárnej úrovni osvetovú, vzdelávaciu a výchovnú činnosť zameranú na environmentálnu výchovu k trvalo udržateľnému rozvoju zameranú na čistotu vody, jej šetrenia, dôležitosti jej konzumácie a dodržiavania pitného režimu.
● „Zdravé stravovanie“
Utvárať u detí pozitívny postoj k pravidelnej konzumácii ovocia a zeleniny s dodržiavaním hygienických zásad (ovocno-zeleninové hostinky, vitamínové narodeniny a meniny).
● „Chceme dýchať čistý vzduch“
Podnecovať u detí uvedomenie si dôležitosti environmentálneho cítenia, správneho postoju k prírode, k zdraviu svojmu i iných.
● „Zdravý úsmev“
Vypestovať u detí návyk pravidelného a správneho spôsobu čistenia chrupu. Uvedomovať si aj dôležitosť správneho výberu potravín pre zdravý rast zubov.
● „Súčanskou dolinou“
Umožňovať deťom čo najužší kontakt s prírodou, spojený s aktívnym pohybom, hrou, pozorovaním a vnímaním jej krás počas celého roka. Podnecovať, umožňovať a motivovať deti k využívaniu rôznych prírodných materiálov a prírodnín v rozličných hrách i tvorivých aktivitách. Podporovať u detí pohybové aktivity. Rozvíjať šikovnosť a odvahu pohybovať sa v sťažených prírodných podmienkach vo všetkých ročných obdobiach.
● „ Separáčik“
Utvárať základy povedomia detí v oblasti separácie odpadkov, prevencie pred znečisťovaním a poškodzovaním životného prostredia.
Mesačné ciele aktít
Október
● „Šarkaniáda“
Prehlbovať u detí záujem o prirodzený pohyb na čerstvom vzduchu, zoznamovať sa s prírodnými javmi a ich vplyvmi na prírodu i nás ľudí.
● „Veselé plody jesene“
Učiť deti citlivo vnímať a prežívať estetické podnety v objavovaní krásy darov a plodov prírody. Spoločná aktivita v spolupráci s rodičmi – vytvorená výstava.
● „Úcta k starším“
Poskytovať deťom možnosť upevňovať a prehlbovať pozitívne sociálne vzťahy k iným starším spoluobčanom. Návšteva v zariadení pre seniorov.
November
● „Bez práce nie sú koláče“
Bezprostredným pozorovaním/exkurziami oboznamovať deti s rôznymi druhmi profesií, s výsledkami ľudskej práce a ich s významom pre život ľudí.
● „Prečo vĺčko šušlal“
Prostredníctvom rozprávkového príbehu deti oboznamovať a chápať významu starostlivosti o chrup. Pomôcť deťom prekonať strach z návštevy stomatologickej ambulancie a podporiť poznanie dôležitosti pravidelných prehliadok chrupu. Spoznať prístroje a nástroje v ambulancii.
December
● „Čaro Vianoc“
Vyvolávať medzi deťmi radostnú náladu plnú očakávania. Pokojnú, príjemnú, krásnu a sviatočnú atmosféru umocniť piesňou, básňou, scénkou, darčekom, vianočnou ozdobou.... Triedne aktivity pre rodičov spojené s tvorivou dielňou.
● „Dedko, babka nesieme vám radosť“
Rozvíjať a upevňovať schopnosť detí nezištne potešiť iných. Návšteva Zariadenia pre seniorov.
● „Vianočný bazár“
V rámci vianočného kultúrneho podujatia v obci prezentovať sa kultúrnym programom detí.
Január
● „Pri kŕmidle“
Podporovať u detí uvedomenie si významu starostlivosti o voľne žijúce zvieratá a vtáky v zimnom období - prikrmovanie zvierat v lese i na školskom dvore .
Február
● „Veselá rozprávková škôlka“
Podporovať spolu preciťovanie a prežívanie momentov radosti a veselosti s ostatnými. Spoločná aktivita tried.
Marec
● „Kniha je môj kamarát“
Utvárať, podporovať a podnecovať u detí záujem o literatúru a vzťah k slovesnému a ilustračnému umeniu (pravidelná práca s knihou, návšteva knižnice).
● „Týždeň hlasného čítania“
Večerným čítaním rozprávkovej knihy rodičmi a spoločným plnením daných úloh po prečítaní, podporovať pozitívny vzťah detí ku knihám i k prehĺbeniu vzájomných vzťahov v rodine.
●„ Dnes nám číta v škôlke moja babka (dedko)“
Prostredníctvom čítania rozprávok staršími spoluobčanmi poskytovať deťom možnosť upevňovať si a prehlbovať pozitívne sociálne vzťahy k nim. V spolupráci s Jednotou dôchodcov.
● „ Depistáž“
Preukázať a uplatniť schopnosť samostatne sa prezentovať a vyriešiť zadané úlohy.Spolupráca s CPP v TN.
Apríl
● „Zápis detí do ZŠ“
Poskytovať deťom dostatok príležitostí na uvedomenie si svojho úspechu pri riešení úloh a tak posilňovať ich dôveru.
Máj
● „Deň matiek“
Posilňovať emocionálnu väzbu detí, upevňovať schopnosť asertívneho a kooperatívneho správania sa k mame, starej mame... Aktivita pre mamičky ....vystúpenie detí v triedach.
Aktivizovať a podnecovať u detí návyky kultúrneho a spoločenských správania sa pri kultúrnych podujatiach v obci a v zariadení pre seniorov.
● „História našej obce“
Poskytovať možnosť a primerane vhodným spôsobom oboznamovať deti s históriu a životom predkov našej obce - spôsoby práce, starostlivosti o hospodárstvo, bývanie.... Prehliadka obecného múzea.
Jún
● „Hurá, máme sviatok“
Vytvorením atmosféry radosti, pohody a zábavy poskytovať deťom príležitosť športovať, hodnotiť výkony, podporovať súťaživosť a túžbu po seba zdokonaľovaní. Spoločná aktivita.
● „Poľovníci s deťmi“
Bezprostredne približovať deťom problematiku poľovníctva a jeho významu. Podporovať a obohacovať poznatky detí prostredníctvom výletu do prírody s plnením rôznych úloh. Aktivita v spolupráci s Poľovným združením obce.
● „Rozlúčka predškolákov“
Podporiť u detí kamarátske vzťahy, preukázať schopnosť vedieť sa pri rozlúčke poďakovať a obdarovať všetkým v materskej škole.
Aktivity, ktorých termíny sú aktualizované priebežne alebo podľa možnej ponuky.
● „Pozor svieti červená“
Poznávať a s deťmi prakticky uplatniť základné pravidlá bezpečnosti na ulici. Pomenovať a zdôvodniť význam práce polície, dôležitosti dodržiavania dopravných predpisov vodičmi, cyklistami i chodcami a uvedomovať si nebezpečenstvá vo svojom okolí. Beseda s príslušníkmi polície spojená s praktickou cyklistickou jazdou detí v modelovej situácii.
● „Pes je dobrý pomocník“
Umožniť deťom pozorovať prácu kynológov a rozvíjať poznatky o jej význame. Oboznámiť ich s dôležitosťou vzájomného vzťahu, dôvery a pomoci medzi človekom a zvieraťom. Beseda s praktickou ukážkou.
● „Pozor, horí!“
Bezprostredným kontaktom s hasičmi a hasičskou technikou u detí podporovať poznanie, zdôvodnenie významu ich práce a základných pravidiel dodržiavania bezpečnosti pri predchádzaní vzniku požiaru. Beseda s praktickou ukážkou hasičského zboru.
● „Cesta mlieka“
Priamym pozorovaním u detí aktivizovať porozumenie a chápanie dôležitosti a spôsobu starostlivosti o hovädzí dobytok. Exkurzia na Poľnohospodárske družstvo v Dolnej Súči.
● „DFS Latovček“
Utvárať u detí pozitívny postoj k ľudovým folklórnym zvykom a tradíciám nášho regiónu a priamym pôsobením v súbore a prostredníctvom folklórnych pásiem prakticky ich prezentovať v regióne.
Bábkové a divadelné predstavenia podľa aktuálnej ponuky.